دکوراسیون داخلی

دکوراسیون نوستالژی با هزینه کم داشته باشیم

تلفن نوستالژی

دکوراسیون نوستالژی می‌تواند خاطرات خوش گذشته را برای بسیاری از ما زنده کند. این روز‌ها تعداد کسانی که به دنبال لوازم قدیمی هستند رو به افزایش است. این افراد عقیده دارند لوازم آنتیک علاوه بر زنده کردن خاطرات گذشته، حس خوب نوستالژیک بودن را به آن‌ها منتقل می‌کند.

تمایل افراد به خرید لوازم قدیمی تا آنجا پیش رفته که سازندگان لوازم خانگی را به ساخت وسایلی با ظاهری آنتیک ترغیب کرده است.

در این مقاله می‌خوانیم:

  • چگونه با هزینه کم دکوراسیون نوستالژیک و کابردی داشته باشیم؟
  • تغییر دکوراسیون منزل ساده، ارزان، کاربردی!
  • رادیو؛ از گذشنه تا کنون
  • رادیو‌های قدیمی
  • اختراع تلفن و ورود آن به خانه‌ها
  • کلام آخر

همه ما گاهی از دکوراسیون و چیدمان لوازم خانه خسته می‌شویم. بسیاری افراد تصور می‌کنند ایجاد تغییر در خانه کاری پرهزینه است در حالی که با خرید لوازمی ساده و کاربردی می‌توانیم سبک خانه را تا حد زیادی عوض کنیم.

تغییر دکوراسیون منزل ساده ارزان، کاربردی!

برخی از لوازم منزل در حین کاربردی بودن تاثیر زیادی در دیزاین داخلی داشته و در بدو ورود به خانه توجه افراد را به خود جلب می‌کنند.

وسایلی مانند انواع تلفن و رادیو با ظاهر متفاوت می‌تواند تاثیر زیادی در سبک چیدمان خانه داشته باشد. از زمان اختراع تلفن و رادیو این وسایل راه خود را به طور گسترده‌ای به خانه‌های مردم در سرتاسر دنیا باز کردند. در این بخش تاریخچه کوتاه و مختصری از این وسایل را شرح می‌دهیم.

رادیو؛ از گذشته تا کنون

اختلاف نظر بر سر اینکه چه کسی اولین مرتبه رادیو را اختراع کرده است سال‌ها ادامه داشت. چرا که از زمان تولید امواج رادیویی در سال ۱۸۶۰ میلادی توسط جیمز کلارک تا تولید و استفاده همگانی از رادیو سال‌ها زمان صرف شد.

با اینکه نیکولا تسلا این اختراع را در اداره ثبت آمریکا به ثبت رساند اما با حمایت توماس ادیسون و آندره کارنجیو، اختراع رادیو را به نام مارکنی ثبت کردند. اما امروزه همه می‌دانیم که رادیو به وسیله نیکولا تسلا اختراع شده است.

امروزه به ازای هر ۴ نفر در دنیا یک رادیو وجود دارد یعنی چیزی حدود یک میلیارد دستگاه. این وسیله در سال ۱۳۰۷ به ایران راه پیدا کرد.

رادیو‌های قدیمی

با اینکه حدود دو قرن از اختراع و تولید اولین رادیو می‌گذرد، هر ساله شرکت‌های تولیدی این وسیله ارتباط جمعی ‌را با ظاهری متفاوت و البته فناوری جدیدتر به بازار عرضه می‌کنند.

رادیو‌های‌ قدیمی از نظر اندازه بسیار بزرگ بودند و با گذشت زمان به اندازه کوچکتر با نمایی مدرن‌تر تبدیل شدند. خدماتی که این گیرنده‌ها در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند نیز به‌طور چشم‌گیری افزایش یافته است.

اما امروزه رادیوهایی با شکل و شمایل قدیمی اما تکنولوژی جدید، طرفداران زیادی در بین مردم پیدا کرده‌اند. عده زیادی از رادیو کلاسیک به عنوان بخشی از دکوراسیون نوستالژی خانه‌ خود استفاده می‌کنند. رادیو‌های نسل جدید فقط به عنوان گیرنده مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. شما می‌توانید به وسیله این دستگاه‌ به موسیقی مورد علاقه خود نیز گوش داده یا به وسیله بلوتوث به دستگاه‌های دیگر وصل شوید. هنوز هم در برخی از خانه‌ها از رادیو قدیمی برای گوش دادن به وقایع روز دنیا استفاده می‌شود.

اختراع تلفن و ورود آن به خانه‌ها

این وسیله در سال ۱۸۷۵ میلادی توسط الکساندر گراهام‌بل اختراع شد و در سال ۱۳۰۴ خورشیدی به ایران وارد شد. از آنزمان تا کنون تغییرات زیادی در شکل ظاهری این وسیله کاربردی به وسیله سازندگان آن اعمال شده است. این روز‌ها تلفن‌های متنوعی با ظاهری مدرن به بازار آمده است. اما دوست‌داران دکوراسیون نوستالژی به خرید تلفن‌های قدیمی روی آورده‌اند. به همین سبب سازندگان تلفن این وسیله را با تکنولوژی روز دنیا اما با نمای قدیمی به بازار عرضه کرده‌اند.

امروزه در همه خانه‌‌ها حداقل یک دستگاه تلفن دیده می‌شود. به همین دلیل یکی از راه‌های داشتن دکوراسیون نوستالژی، استفاده از انواع تلفن قدیمی در کنار لوازم دیگر است. دو نوع از مهم‌ترین دستگاه‌های تلفن که طرفداران زیادی بین همه رده‌های سنی دارد نوع کلاسیک و سلطنتی آن است.

تلفن کلاسیک:

در این نوع دستگاه برای شماره‌گیری باید اعداد روی دستگاه را بچرخانید. این نوع تلفن می‌تواند به خانه رنگ و بویی قدیمی داده و حس خوبی به اعضای خانواده منتقل ‌کند. البته هنوز هم در بسیاری از خانه‌های افراد مسن، این نوع تلفن از گذشته وجود داشته و هم‌چنان از آن استفاده می‌شود.

تلفن‌ کلاسیک انواع مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به تلفن رومیزی، تلفن دیواری و تلفن ایستاده یا کنسول‌دار اشاره کرد.

تلفن سلطنتی:

در قسمت پذیرایی بسیاری از خانه‌ها هنوز هم از مبل‌ها و دکوراسیون سلطنتی استفاده می‌شود. قرار دادن یک دستگاه تلفن سلطنتی در کنار این وسایل، تکمیل کننده دکوراسیون نوستالژی این سالن‌های پذیرایی است.

کلام آخر:

عده زیادی از ما به دنبال راهی برای بازگشت به گذشته و خاطرات خوش آن هستیم. اما همه می‌دانیم که دست یافتن به چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. در این میان استفاده از دکوراسیون نوستالژی تا حدودی می‌تواند این نیاز را رفع کند. استفاده از لوازم ساده اما کاربردی می‌تواند با کم‌ترین هزینه ما را به مقصودمان برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *