آرایشی-بهداشتی

مهم ترین معیارهای خرید سشوار مناسب وانواع سشوار

سشوار چرخشی

سشوار یکی از کاربردی‌ترین لوازم در خانه است. همه ما تمایل زیادی به آراستگی و زیبایی داریم و برای رسیدن به این منظور از برخی لوازم مخصوص استفاده می‌کنیم. در این میان موها نقش بسیار مهمی در نمای ظاهری و استایل ما دارند. آراستن موها به طرق مختلف می‌تواند تاثیر زیادی در ظاهر ما داشته باشد. اما باید توجه داشته باشیم این رسیدگی برای رسیدن به زیبایی مو، موجب آسیب و خرابی آن‌ها نشود.

با مطالعه این مطلب اطلاعات شما در مورد انواع سشوار و خرید این وسیله کاربردی بیشتر شده و خرید موفق‌تری خواهید داشت.

در این مقاله می‌خوانیم:

  • آشنایی با سشوار
  • برای خرید سشوار چه نکاتی را باید بدانیم؟
  • یک سشوار مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
  • سخن پایانی

    آشنایی با انواع سشوار

    اگر شما جزو افرادی هستید که شستن و خشک کردن موها جزئی از کار‌های روزمره‌تان است، بهتر است با انواع لوازم خشک‌کننده مو آشنا شوید. این مطالعه به شما در خرید بهترین سشوار کمک می‌کند. امروزه این کالا در بازار از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. تفاوت اساسی، اغلب در نوع موتور و قدرت‌ آن‌ها است. این وسایل هر چه وات بالاتری داشته باشند، حرارت بیشتری نیز ایجاد می‌کنند. البته از نظر ظاهر و رنگ‌بندی نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که جوابگوی همه سلیقه‌ها باشند.

    مدل‌های مختلف این وسیله آرایشی به شرح زیر است:

    برای خرید سشوار چه نکاتی را باید بدانیم؟

    اصولا قبل از خرید هر وسیله‌، خصوصا لوازم برقی بهتر است در مورد آن تحقیق کنیم. یکی از آسان‌ترین روش‌ها، مراجعه به فضای مجازی و استفاده از اطلاعات مندرج در آن است. این نکات به‌طور اختصار عبارتند از:

    میزان صدا:

    اگر صدای وسایل برقی برای شما اهمیت دارد بهتر است به این موضوع توجه کرده و مدل‌های جدید با صدای کمتر را خریداری کنید.

    توان موتور:

    قدرت موتور یکی از فاکتور‌های مهم در این وسیله آرایشی است. این قدرت بر اساس وات محاسبه شده و در بسته‌بندی باید درج شده باشد.

    طول سیم:

    کار کردن با وسایلی که سیم کوتاه دارند در بیشتر مواقع موجب محدودیت و اختلال در انجام کار می‌شود. طول سیم در این وسیله باید حدود ۱.۵ الی ۲ متر باشد.

    دکمه باد سرد:

    این ویژگی که در برخی از مدل‌ها وجود دارد به شما کمک می‌کند موها پس از سشوار، حالت خود را حفظ کرده و به اصطلاح وز نشوند.

    قطعات متمرکز‌کننده:

    این قطعات که جزو لوازم جانبی به شمار می‌آیند، کار حالت‌دهی به مو‌ها را آسانتر می‌کنند.

    وزن:

    همان‌طور که می‌دانیم در تمام طول مدت استفاده از این وسیله، باید آن‌را در دست گرفته و موهای خود را خشک یا حالت دهیم. به همین دلیل انواع سنگین عمل‌کرد ما را کند کرده و استفاده از آن‌را سخت می‌کند.

    دکمه تنظیم حرارت:

    هنگام خرید دقت داشته باشید مدلی را خریداری کنید که دکمه تنظیم حرارت داشته باشد. به این ترتیب برای موارد مختلف از تنظیمات دلخواه بهره‌مند خواهیم شد.

    جنس المنت:

    المنت‌های سرامیکی موجب داغی کمتر دستگاه و طول عمر بیشتر آن می‌شوند.

    قیمت:

    اغلب ما هنگام خرید به قیمت اجناس توجه داشته و اصولا با توجه به توان مالی خرید خود را انجام می‌دهیم. اما گاهی هزینه کردن برای برخی از لوازم، نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که هر روز از سشوار استفاده می‌کنید، انواع باکیفیت آن برای شما از نظر اقتصادی صرفه بیشتری دارد.

    جنس بدنه:

    مواد به‌کار رفته در بدنه بیرونی این وسیله باید به گونه‌ای باشد که در برابر ضربه‌های احتمالی به اندازه کافی استقامت داشته و آسیب نبیند.

    یک سشوار مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    هنگام خرید این وسیله آرایشی بهتر است با توجه به نیاز و نوع استفاده، خرید خود را انجام دهید. این روز‌ها انواع زیادی از سشوار برای کاربرد‌های مختلف و به‌صورت تخصصی در بازار موجود است که به توضیح چند مورد از آن می‌پردازیم:

        • نوع تیتانیومی گرمای بسیاز زیادی تولید می‌کند که برای موهای نازک و شکننده مناسب نیست.
        • نوع سرامیکی دمای کمتری داشته و برای موهای نازک و خشک مناسب است.
        • انواعی که از فناوری تورمالین و آیونیک در آن‌ها استفاده شده است، قابلیت بیشتری در خشک کردن موها و جلوگیری از وز شدن آن‌ها دارند.

    سخن پایانی:

    این روز‌ها خرید و استفاده از لوازم برقی مانند سشوار بخش جداناپذیری از زندگی افراد را تشکیل می‌دهد. این خرید باید با مطالعه قبلی و بر اساس نوع استفاده افراد صورت گیرد. به طور مثال نوع و میزان استفاده از این وسیله در مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ها با منازل بسیار متفاوت است.

    بهتر است خرید این وسیله با توجه به نکاتی که در طول مقاله به ‌آن اشاره شد انجام شود تا علاوه بر خریدی موفق‌ در وقت و هزینه نیز صرفه‌جویی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *